КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ХІМІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінювання рівня навчальних досягнень з хімії враховується:
- рівень засвоєння теоретичних знань;
- оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
- сформованість експериментальних умінь, необхідних для виконання хімічних дослідів, передбачених навчальною програмою;
- здатність учнів застосовувати набуті знання на практиці;
- уміння розв'язувати розрахункові задачі.
За відмінностями між обсягом і глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань, здатністю використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12-бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.
Визначальними в оцінюванні рівня навчальних досягнень учнів є особистісні результати пізнавальної діяльності, в яких відбиваються загальнопредметні компетентності, набуті учнями в процесі навчання хімії.
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об'єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки під час проведення практичних робіт
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі хімічні об'єкти за певними ознаками; знаєпризначення лабораторного обладнання
| |
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і може відтворити окремі його частини; під керівництвом учителя виконує найпростіші хімічні досліди
| |
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються хімічних сполук і явищ; складає прості прилади для проведення дослідів і виконує їх під керівництвом учителя; складає з допомогою вчителя скорочену умову задачі
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює окремі частини начального матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно виконує деякі хімічні досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку на робочому місці; самостійно складає і записує скорочену умову задачі
| |
6
|
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя;описує окремі спостереження за перебігом хімічних дослідів; робить обчислення за готовою формулою
| |
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу, з допомогою вчителя порівнює хімічні об'єкти, описує спостереження за перебігом хімічних дослідів; наводить рівняння реакцій за умовою задачі
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний і теоретичний навчальний матеріал, порівнює і класифікує хімічні об'єкти; самостійно виконує всі хімічні досліди згідно з інструкцією; робить обчислення за рівнянням реакції
| |
9
|
Учень (учениця) виявляє розуміння основоположних хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього; робить окремі висновки з хімічних дослідів; з допомогою вчителя розв'язує задачі
| |
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й систематизувати надану інформацію, робити висновки; робить висновки з практичної роботи; самостійно наводить і використовує необхідні формули для розв'язування задач
|
11
|
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами; самостійно знаходить і використовує інформацію згідно з поставленим завданням; виконує хімічний експеримент, раціонально використовуючи обладнання і реактиви; самостійно розв'язує задачі, формулює відповіді
| |
12
|
Учень (учениця) має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх перетвореннями;
робить обґрунтовані висновки з хімічного експерименту; розв'язує експериментальні задачі за власним планом; самостійно аналізує та розв'язує задачі раціональним способом
|
Хімія
Визначальними в оцінюванні рівня
навчальних досягнень учнів з хімії є особистісні результати пізнавальної
діяльності, в яких відображаються загальнопредметні компетентності, набуті
учнями в процесі навчання.
За відмінностями між обсягом і
глибиною досягнутих результатів, ступенем самостійності у виконанні завдань,
здатністю використовувати знання у нових ситуаціях виокремлено рівні навчальних досягнень учнів, що оцінюються за 12бальною шкалою.
Кожний наступний рівень вбирає в себе
вимоги до попереднього, а також додає нові характеристики.
При оцінюванні рівня навчальних досягнень з хімії враховується:
–
оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
оволодіння хімічною мовою як засобом відображення знань про речовини і хімічні явища;
– рівень засвоєння теоретичних знань;
– сформованість експериментальних
умінь, необхідних для виконання хімічних
дослідів, передбачених навчальною програмою;
– здатність учнів застосовувати
набуті знання на практиці;
– уміння розв’язувати розрахункові
задачі.
Усі види оцінювання навчальних
досягнень учнів здійснюються за характеристиками, наведеними в таблицях.
Оцінювання теоретичних знань
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця)
розпізнає деякі хімічні об’єкти (хімічні символи, формули, явища, посуд тощо)
і називає їх (на побутовому рівні)
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі хімічні об’єкти за певними ознаками
|
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення і під
керівництвом вчителя може відтворити окремі його частини
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця) відтворює деякі факти, що стосуються хімічних сполук
і явищ
|
5
|
Учень (учениця) відтворює окремі частини навчального матеріалу, дає
визначення основних понять
|
|
6
|
Учень (учениця) послідовно відтворює значну частину навчального
матеріалу
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал, наводить приклади, з допомогою вчителя порівнює
хімічні об’єкти
|
8
|
Учень (учениця) логічно відтворює фактичний і теоретичний навчальний
матеріал, застосовує знання в стандартних умовах, порівнює, класифікує
хімічні об’єкти
|
|
9
|
Учень (учениця) володіє знаннями основоположних хімічних теорій і
фактів, наводить приклади на підтвердження цього, аналізує інформацію,
робить висновки
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і застосовує знання на
практиці, узагальнює й систематизує інформацію, робить аргументовані висновки
|
11
|
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і використовує їх у
нестандартних ситуаціях, встановлює зв’язки між явищами; самостійно
знаходить, оцінює і використовує інформацію з різних джерел згідно з
поставленим завданням; робить узагальнювальні висновки
|
|
12
|
Учень (учениця)
має системні знання з предмета, аргументовано використовує їх, у тому числі в
проблемних ситуаціях; аналізує додаткову інформацію; самостійно оцінює явища,
приймає рішення, висловлює судження, пов’язані з речовинами та їх
перетвореннями
|
Оцінювання практичних робіт
Рівні
навчальних досягнень
|
Характеристика
навчальних досягнень учнів
|
Початковий
|
Учень (учениця)
знає правила безпеки під час проведення практичних робіт, виконує найпростіші
хімічні досліди під керівництвом вчителя
|
Середній
|
Учень (учениця) складає прилади; з допомогою вчителя виконує окремі
хімічні досліди згідно з інструкцією, описує хід виконання дослідів
|
Достатній
|
Учень (учениця) самостійно виконує практичні роботи згідно з
інструкцією, описує спостереження, робить
висновки
|
Високий
|
Учень (учениця) виконує хімічні експерименти, раціонально
використовуючи обладнання і реактиви; описує поетапні спостереження; складає
звіт, що містить обґрунтовані висновки; виконує експериментальні задачі за
власним планом
|
Оцінювання розв’язування
розрахункових задач
Рівні
навчальних досягнень
|
Характеристика
навчальних досягнень учнів
|
Початковий
|
Розв’язування
задач не передбачене
|
Середній
|
Учень (учениця) складає скорочену умову задачі; робить обчислення
лише з готовою формулою
|
Достатній
|
Учень (учениця) наводить потрібні формули речовин і рівняння реакцій;
розв’язує задачі, користуючись алгоритмом
|
Високий
|
Учень (учениця) самостійно і раціонально розв’язує задачі; розв’язує
комбіновані задачі
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий